Известие

Collapse
No announcement yet.

Накъде отива Алфа Ромео!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Накъде отива Алфа Ромео!?

    От известно време мисля по въпроса и нкои работи не мога да ги разбера.
    На къде отива любимата марка?
    Връщам историята 10-12 години назад, без претенции за 100% изчерпателност нахвърлям общата картина.

    1997 г излиза Алфа 156
    1998 г. Алфа 166
    2000 г. Алфа 147

    Равносметката е че за 2-3 години Алфа се подновява и изкарва добри модели в трите основни класа (компактен, среден и горен среден). Продажбите вървят добре и всичко е наред.

    Но какво се получава в последствие, минават 7 години (нормалния "живот" - производсвтен цикъл на даден модел) и през
    2005 - Алфа показват 159 - успешен модел заменил също успешната 156 (изкарват на тзаи база Брера/Спайдър - това добре)

    Идва времето за замяна на модела 166 - единствено слухове и кофти фото-шопове! Към днешна дата 11 години по-късно, положението е същото!
    Лоша работа!

    Идва времето и за смяна на 147 - получва се забавяне от 2-3 години (вместо 2007-200 ще я видим чак 2010 А конкуренцията не спи!

    Също така слухове и скици на СУВ, но така и нищо реално!!!

    Мито-опит за глътка свеж въздух ( но в този клас с тази цена е по-скоро за престиж, отколкото за генериране на печалба) Същото е положебието и с 8Ц.

    И като цяло равносметката е, че към днешна дата от всички класове алфа има достоен представител единствено в средния клас (Алфа 159)

    Какво става, на къде отиваме!?
    Уж премиум Марка - Ще се конкурираме с БМВ, Мерц, Ауди, ама как като прескачаме няколко поколения ли!?


    Приерер:
    БМВ 5 излиза 2003 г. -Днес 2009 г всеки момент ще покажат новото 5!
    Мерцедес Е-клас - 2002 - денс 2009 вече има ново поколение.
    Как една Алфа да се бори с тези модели, като отдавна е изспуснала времето!?
    Тъжно но Факт!

    Може още много да се каже, но реално и обективно погледнато Алфа е в криза:

    1. Огромно забавяне (149) или въобще не показване на очаквани модели (169)
    2. Спиране на проекти - СУВ (шуми се вече доста години за КАМАЛ, но така и нищо реално)
    3. Прекратяване на модификации на съществуващи модели - пресен приемр е отрязването на Мито ГТА, също се говореше и за 159 ГТА но и тя липсва към днешна дата.

    Да не би БМВ да се отказа от М-версийте, или Мерц от АМГ, Ауди от S и RS версиите!?

    Пиша всичко това защото ми е непонятно и тъжно!?
    Какво По д***те чака Алфа?
    Last edited by diapper; d.m.y г., 12:49.
    sigpic"
    Има много добри спортни коли на пътя...Знам, изпреварвам ги през цялото време"

  • #2
    Абсолютно си прав...
    Въобще нещата не отиват на добре...Започне се нещо спре се, почне се друго пак се спре...
    Поне най-малкото трябваше до сега GTA версия на 159 да направят то и без това само този модел обновиха навреме...
    Ако продължават в същия дух да не станем свидетели на разпад на любимата ни марка...
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      Ами то е ясно.
      В сравнение с BMW и Mercedes, ALFA е като гаржна фирма (в смисъл пазарен дял), това до голяма степен определя и пускането на нови модели.

      Със сигурност ALFA имат маркетингови отдели в които знаят по-добре от нас, пазарните тенденции и настроения

      МИТО ама въобще не издънка. В Германия и Англия се купува като "топъл хляб"

      АЛФА никога не е била голяма фирма, и най-вероятно не се стремят да бъдат такава.
      По скоро пускат рядко нови модели, но пък правят запомнящи се и различни модели. Винаги се различават от масата.
      145 1.6 boxer 96g ex
      BMW E60 2.5i 2008

      Comment


      • #4
        Искам само да спомена че между двете световни войни, три марки са били ЕТАЛОН за останалите....не са Ферари и Мерцедес!
        Това са били АЛФА РОМЕО, БЕНТЛИ и ПОРШЕ, всичко останало е било просто опит да се настигнат тези три Марки.Сега нещата са другояче, всеки втори твърди че от Мерцедеса по-добро няма, а за жалост нашата любима Марка за някой хора стана синоним на "лош автомобил".

        Автомобилната история не помни друга Марка толкова неправилно и жестоко пренебрегвана.За жалост реномето е толкова паднало че като кажеш на някой че обичаш марката Алфа той да ти се изсмее и да каже "мани ги тея кашони, голфа е колата"
        Народа изглупя, реномето отиде на вятъра, но дори и в най-тежките време, ЗАВИНАГИ ще остана Алфист и няма да се вслушвам в околните.

        Така че каквото и да стане, поне за мен Алфа НИКОГА няма да потънат!
        ALFA Romeo - The Car You can test drive for the rest of Your Life
        sigpic

        Comment


        • #5
          Както съм казвал неведнъж, италианците са абсолютни кретени по отношение на маркетинговата политика. Не може в най-комерсиалния клас да държиш в производство модел, който вече струва по 3000 евро на старо.
          Погледнете от добрата страна - щом при тази олигофренска политика все пак продават нещо, значи колите са наистина страхотни!
          Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
          AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
          Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

          Comment


          • #6
            Може и да бъркам, но Алфа Ромео никога не е целяла да залива пазара, или да пуска нов модел на всеки 3 години. Самия имидж на марката и духът на историята й абсолютно противоречат на тези две идеи. Алфа Ромео винаги е била кола за ценители и вманиачени фенове. 8С донякъде следва тази традиция - само 400 бройки от Competizione-то ще видят бял свят. Да говорим ли за други маниакални модели ? 75 Turbo America - ненормална машина - само 500 бройки в целия свят ...
            (възможно е наистина да бъркам с някоя цифра, но схващате логиката ми).
            Спомням си преди години как епитафа "Always Looking For Another" (от първите букви на Алфа) абсолютно точно изпълняваше смисъла си - като видех Алфа по улиците нямаше как да не се обърна след нея, дори с риска да се спъна нейде. А сега - навсякъде Алфи (макар и от определени модели) и някак се разводни ефекта върху публиката.
            Не съжалявам, че АР не пускат нов модел всяка година. Дори съм благодарен за това. Искам хората като видят тази марка да има за какво да се обърнат след нея - или дори както и Хенри Форд е правил навремето - да й свалят шапка ...
            155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
            Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

            Comment


            • #7
              Е все пак БМВ и Мерцедес не са собственост на по-голяма компания, която да взема крайните. А и наистина пазарния им дял е много по-голям. Ама това е било така през последните 20-30 години, така че не мисля, че е повод за драматазации. Просто това е положението кризата си е криза - и БМВ си имат техните проблеми. Зимата бяха спрели производстени мощности за кратко, вчера си отрязаха отбора във Ф1. Явно за всички не е сега момента за автомобилен спорт и спортни коли, и ГТА версиите попадат в това число.

              А в края на краищата Фиат също са италианци със същата страст към колите и много добре знаят какво значи Алфа за феновете на коли по света - след като имат мангизи да купуват полу-фалирани американски концерни едва ли ще са толкова тъпи да оставят един от символите на италианското автомобилостроене да потъне в нищото
              Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
              Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщение
                Както съм казвал неведнъж, италианците са абсолютни кретени по отношение на маркетинговата политика.
                Ами не го казвай тогава, щото май не си съвсем прав. Групата има рекордна печалба и ръст на продажбите, последните 2 години. цък и още Fiat Group Automobiles с рекорден ръст от 5% при 11,6% падащ пазар в Европа
                2014: Deutschland über alles

                Comment


                • #9
                  за конкуренция на бмв и мерцедес има мезарати. за евтина и икономична кола има фиат. алфа е някво бижу което си е само за фенове. пък и хубавите неща стават бавно защо осраха ланчия неразбрах. като малак марката ланчия е свързвах с състезанията като W2C

                  Comment


                  • #10
                    Интересни размисли, на мен лично 156 ми харесва затова я имам, не ме интересува пазарен дял или обезценката на колата, но и 155 ми харесваше едно време, другата ми кола най-вероятно няма да е алфа, иначе политиката на компанията е странна по това как и кога излизат нови модели, за фейст лифта поне на 156 не ми се отваря дума...
                    sigpic
                    ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
                    0889 636 093

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Jivko7777
                      Koлега малко се отклонявам от темата, но защо казваш, че другата ти кола няма да е Алфа...Направо сърцето ми се къса като чуя такова нещо...
                      Ако го слушаш него няма да си купиш алфа!
                      По темата: за хората които не са видяли че е излезнало нещо от завода на ще им кажа,че няма смисъл да си трошат копчетата на клавиатурата като коментират какви са..очакваме скоро новите модели и ще видим как ще се развият нещата!

                      Бог прощава JTD-то НЕ!

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от pacho_kardana Покажи съобщение
                        очакваме скоро новите модели и ще видим как ще се развият нещата!
                        Е как да се развият, щом се продава нова Алфа - ще се купува Те фиат глей как дръпнаха напред с Грандето, Браво и 500 (вярно че и трите модела са в класовете в които фиат винги са били силни), новата делта май и тя се харчела. Е при това положение пък за Алфа ли няма де намерят купувачи
                        Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                        Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                        Comment


                        • #13
                          Алфа винаги е била различна от другите специялно дизайна без значение дали е ръбата като 33 и 155 или заоблена като 156 на мен винаги ми е харесвала но най-голямата грешка която допускат сега /доколкото видях новото 147 /е че много прилича на някоя немска ,бездушна машина алфа винаги са правели агресивни коли сега виждам нещо безлично с което се слива с останалите може би ще дойде време когато ще сравняваме алфа с /безличния/опел което ще бъде пагубно и не кризата ще убие марката а самата и политика

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от plamen petkov Покажи съобщение
                            Алфа винаги е била различна от другите специялно дизайна без значение дали е ръбата като 33 и 155 или заоблена като 156 на мен винаги ми е харесвала но най-голямата грешка която допускат сега /доколкото видях новото 147 /е че много прилича на някоя немска ,бездушна машина алфа винаги са правели агресивни коли сега виждам нещо безлично с което се слива с останалите може би ще дойде време когато ще сравняваме алфа с /безличния/опел което ще бъде пагубно и не кризата ще убие марката а самата и политика
                            Аз съм крайно против всичко това, което се пише. Според мен нито марката Алфа ще умре нито традициите! Напротив всичко това ще се запази и АЛФА ще продължи да бъде автомобилна марка №1 в света за ентусиасти и фенове. Тя е нещо съвсем различно от всички останали нещо съвсем индивидуално със своя собствена индивидуалност и за това не бива да се сравнява с БМВ, АУДИ и МЕРЦЕДЕС, защото те никога са нямали традициите, които има АЛФА РОМЕО нито се славят с история като тази на АЛФА РОМЕО! От друга страна искам да ВИ кажа, че е небрежно и абсолютно селско просто грешка на човек, който не мисли, а говори механически, за да тръгва да сравнява АЛФА РОМЕО с ОПЕЛ. Просто това няма как да стане нито реално нито стратегически. Погледнато отстрани каквото и да е дереджето и положението на Алфа Ромео тя не може да бъде сравнявана по абсолютно никакви показатели даже и на екстериора. Тука няма какво да ми показвате, че задницата примерно на модела Милано била лика прилика като две капки вода с тази на Опел Астра ли бише ако не се лъжа там какво и къде беше на ФРАНКФУРТ на МАЙНАТА му ли беше и после нищо не беше. Както се казва и след мъглата пак мъгла. Защото чесно казано ме съмнява мен лично Алфа да копира отзад ОПЕЛ. Ми, че колко автомобили са с единтични задници необходимо ли е да ги изброявам. Ми вижте моделите на всички автомобилни марки в средния клас и ще видите колко са лика прилика отзад почти една и съща задница. Обаче това в никакъв случай не значи, че Алфа краде от Опел или взима от него като го копира! Нищо не се знае може да е случайност, може Алфа да е осъвременила дизайна от 147 в този си вид за МИЛАНО и просто да е случайно съвпадение с Опела, обаче да няма нищо общо с него, при което заслугата си остава на дизайнерския екип на Алфа Ромео и т.н и т.н. И за МИТО и за новата ДЖУЛИЯ просто няма какво да говорим! Ако наистина има някакъв проблем, който смятам лично, че ще бъде незначителен и няма да му се обърне голяма внимание, а не като вас, които от мухата правите слон то това ще е:

                            http://www.alfaromeo.bg/?go=news&p=d...=&pageId=10564

                            БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!
                            АЙДЕ ПО ЖИВО И ЗДРАВО!
                            ЧАО И ДО СКИВ!
                            И УМНАТА!
                            Ако искаш да си Romeo, карай Alfa Romeo!

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Sm0k Покажи съобщение
                              Е как да се развият, щом се продава нова Алфа - ще се купува Те фиат глей как дръпнаха напред с Грандето, Браво и 500 (вярно че и трите модела са в класовете в които фиат винги са били силни), новата делта май и тя се харчела. Е при това положение пък за Алфа ли няма де намерят купувачи
                              Фиат дръпнаха и продължават да дърпат напред основно благодарение на новата Панда, която излезе 2004-та година. Това е една от най-масовите коли в Италия и Западна Европа като цяло.
                              Giulietta 1,6 JTDm 2013
                              156 SW 1,9 JTD 2003

                              Comment

                              Working...
                              X